måndag 25 januari 2010

God Kväll!

Är trött. Vi skulle åkt och hämtat bilen idag men de gick inte då de var tvungna att byta en bromsvajer...typiskt Jag som gick tidigare från jobb och allt. Hämtar den på Torsdag istället och jag längtar efter den så mycket. Tänk alla loppisar jag ska åka till och garnaffärer på annan ort (till a:s förtret ;-))och alla andra roliga grejer man kan göra.

Jag har börjat på ett nytt projekt idag. En mössa till A. Jag hoppas att den blir fin. Det är ett tunnare garn än vad jag normalt brukar sticka mössor i så det tar nog lite längre tid än vad jag är van vid, men trägen vinner...
Började även sticka lite på min Februari kofta igen. Den har legat i min stickkorg ett bra tag nu men i fredags så såg jag att F kommit jätte långt på sin så då är ju jag tvungen att sätt igång jag med. Jag kan ju inte vara sämre än henne, men jag måste nog inse att jag är det ändå. Hon hade stickat så fint medans min är fint stickad i början på alla mönstervarv...sedan har jag blivit distraherad av...ja av vad egentligen? Kanske av mina oändliga tankar om allt och inget som flimrar förbi hela tiden. Men jag tänker inte ge upp för det. Själva koftan är ju så fin och det är min första krångliga mönster grej som jag gör, så återigen...trägen vinner. Nästa kommer bli minst lika fin som F:s (hmm, drömma går ju)

Jag skulle ju lagt in bilden på min filt. Men eftersom jag är nybörjare på det här med bloggande och sånt...så gick det ju inte riktigt som jag ville. Den kom längst ner på hela bilden istället....inte riktigt så det var tänkt. Men jag ska göra ett nytt försök och då ska jag även ta kort på andra hållet så att det inte blir en liggande bild. Tycker inte om det. Håller ni med mig. Man får ju vrida och vända på hela sig för att se vad det kan tänkas vara som ska visas upp.

Back to bed and my knit kitt!

/Vid Pennan irene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar