torsdag 21 januari 2010

Natti natti!

Så sa alltid min morfar, natti natti, när han hälsade på oss och det var läggdags. Vad mysigt det är ,med minnen. Just detta minnet har jag inte tänkt på, på jätte länge. Undrar vad det var som fick mig in på det spåret? Kanske bara så enkelt som att jag skulle säga god natt!

Imorgon ska jag ha stickträff. Det ska bli jätte roligt. Jag ska baka pizza och bjuda på lite vin och inspireras av de som kommer....underbart. jag ska ta lite kort också och lägga in här på sidan. det måste också bli en sak att bli bättre på att lägga in bilder och länkar och sånt.

Jag är nästan färdig med filten som jag virkar. Jag ska bara virka lite mormors rutor som ska fästas runt om hela filten så att den blir större. Jag tror att den kommer att bli fin.

Kan rekommendera en utställning som Medborgarskolan ska ha på Stadsbiblioteket.
Det är elever i olje/akrylmåleri och silversmide som ställer ut sina verk. Det ska bli så spännande att gå och titta. Det är vernissage imorgon och sedan pågår utställningen i en vecka, på bibliotekets normala öppettider. Gå dit!!

Ha det så bra tills nästa gång!!!

/Vid pennan irene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar